srijeda, studenoga 28, 2007

Baños

I tako ja stojim sama u Ekvadoru, usred nicega i na prasnjavoj cesti cekam zadnji bus (20.30). Oko mene mrkli mrak, samo malo mjesecine osvjetljava put a copor pasa laje na svaki zvuk dok ja molim Boga neka autobus sto prije dode. I nakon pola sata evo napokon zvuka motornog vozila i ja presretna uskacem u spas iz ove zabiti. Autobus je poluprazan i mracan, samo iz radija treste narodnjaci sa stanice koju lovi napola. Iako je cesta mracna i nevjerojatno puna rupa, znam da nam se ne moze nista dogoditi jer nas cuva Djevica Marija. Kako? Svaki autobus ovdje ima sliku ili kipic Marije koji je povezan s kocnicama i svaki put kada vozac zakoci, kip zasvijetli. I sto se lose moze dogoditi dok je Djevica za kocnicama?! I tako mirna i puna pojerenja u vozaca i njegovu povezanost sa nebesima, nakon 50min drndave voznje sva sretna stizem u Machachi, prvi gradic/selo koji imalo lici na civilizaciju.
Onda lovim jos jedan bus za Quito, ali na srecu na prometnoj i osvjetljenoj cesti i nakon jos 45min stizem u grad od 2,5 milijuna ljudi i disem punim plucima. Napokon su oko mene ljudi, auti, ulicni prodavaci, zivot... Ovaj izlazak u petak navecer me veseli vise od bilo kojeg izlaska u Zagrebu. Kako su neki u srednjoj zivjeli za vikende, tako ja sada sa 25 zivim za ove vikend-izlaske iz haciende. Nemojte me krivo shvatiti, volim ja selo ali ipak sam shvatila da mi je dosta vikend-doza :)
Tako otprilike izgleda moji petci (ili petkovi, kako vam draze), samo da vam pokazem kako to izgleda. Doduse, uglavnm ne idem po mraku ali se i to zna dogoditi. A sada na Baños...
Baños iliti Kupke, je gradic 3 sata udaljen od Quita, koji je opstao na turizmu toplica. Imaju naime izvore tople zute, navodno ljekovite vode bogate mineralima, na kojoj su izrasla brojna kupalista. Svaki dan se tamo sjati brojno lokalno stanovnistvo, tako da je dobra stvar da se voda mijenja svaki dan. Dapace, cim se izmjeni po noci, oko 4.30 se bazeni otvaraju i dolaze oni najorniji. I mi smo imali namjeru biti medu njima i okupati se prije nego 200 ljudi prode kroz vodu. I tako se mi nadobudno ustali u 4 ujutro i krenuli prema van, kada ono vrata hotela zaklucana i nema nikoga na porti. Nakon 15min lupanja i vikanja smo odustali jer je bilo prebolno gledati ostale kako prolaze po ulici sa rucnicima preko ramena spremni za kupanje. Vrata su se napokon otvorila u 6 sati i mi smo brzim koracima otisli na ranojutarnje kupanje.
Piscina De La Virgen se sastoji od 3 bazena - maloga sa ledenom vodom, velikog (recimo 1/4 olimpijskog) sa toplom vodom i jos jednog maloga sa vodom toliko vrucom da pece i ne moze se ostati duze od 2 minute! Ljudi je vec bilo podosta, ali kada je pocela kisica, polako su se razisli, ali ne znam zasto - ionako su vec mokri. Ali bolje za nas jer je bila manja guzva i super je osjecaj biti u toploj vodi dok se oko nas dize para i padaju kapi hladne kise.
Nakon kupanja smo malo prosetali po gradu, o cemu svjedoce fotke koje mozete vidjeti u Galeriji. Baños je dakle turisticko mjesto, prvo u Ekvadoru u kojem sam vidjela jednako lokalaca i stranaca. A taj turisticki ugodaj se osjeti i na cijenama. Sat interneta sam platila 2,5 puta vise nego bilo gdje drugdje. Vocna slata je takoder skuplja - 2 puta. Ali neka, moraju i oni na necemu zaraditi.
Najprepoznatljiviji proizvod im je karamela od secerne trske, vrlo tvrda i vrlo vrlo slatka. Radi se kuhanjem soka od secerne trske, koja je sama po sebi prilicno slatka a ovako se jos vise koncentrira. Karamela je jako rastezljiva ali tvrda, tako da je objese za drvene klinove na ulazima u prodavaonice i po cijele dane razvlace da je omeksaju. Stvarno zanimljiv prizor :) Svi su lokalci odusevljeni time, ali ja sam jedva progutala mali komadic koliko je slatko, prava secerna bomba.
Ali sama secerna trska je vec nesto drugo. Iako je dosa slatka, covjek se vrlo brzo privikne na okus. Komadi oguljene trske se prodaju po standovima po cijelom gradu i vrlo su popularni. Jede se zapravo tako da se zvacu komadici mekog drva i sise slatki sok. Malo cudno zvuci ali zapravo je cool, osjecam se tako ekvatorijalno hehe
Uglavnom, tako je prosao moj zadnji vikend. Bilo je zabavno i zanimljivo, a sada idem malo provjeriti sto se to dogada u domovini jer kako sam zadnje vidjela, izbori su bili zanimljivi. Ocekujem vase mailove i komentare. Pozdrav svima...

2 komentara:

Anonimno kaže...

oj...evo nikak da uhvatim vremena pa da sjednem i proctiam sve kaj si napisala..ali bum ne brini!!!

samo da si ti ziva i zdrava...koga briga za mobitele :P

beso

Anonimno kaže...

e budem sad stavio mali clanak na naslovnu stranicu iaeste...kak je studentima vani...tj tebi, pa da ti malo povecamo posjecenost ;) moze?

I may not have gone where I wanted to go, but I'm sure I ended up where I needed to be.