nedjelja, siječnja 06, 2008

Nova Godina

Año Nuevo se u Ekvadoru slavi nesto drugacije nego kod nas, sto me nakon Bozica vise ne cudi.
Uglavnom se slavi na ulicama ili u krugu obitelji, opet s vecerom i puno pica naravno. Po ulicama hodaju decki preobuceni u zene, bolje receno u prijateljice noci. Minice, sljokice, perike, sminka, popunjeni grudnjaci, torbice, stikle, mrezaste carape... it's a sight to see :) I tako obuceni i polupijani zaustavljaju aute trazeci novac. Ako netko odbije, kazna je poljubac, i to francuski. Kako su vozaci manje-vise muskarci nitko se ne usudi odbiti udijeliti 50ak centi. Ali zapravo je sve to dobra zabava, predstava u kojoj svi sudjeluju i uzivaju, malo slobode u macho svijetu. I decki imaju dobre noge :)



Osim ovoga, jos jedna neobicnost je da se u ponoc u gotovo svakoj kuci pale lutke nazvane Año Viejo (stara godina). Lutke se pune papirom i piljevinom i oblace u staru odjecu. Mogu predstavljati neku omrazenu osobu ili bezlicnog krivca za sva zla u prosloj godini. Ali nisu to samo zli likovi - bilo je puno likova iz Simpsona, nekoliko Spuzva Bob-a, Hulkova, robota... zaaista saroliko drustvo! To me podsjeca na paljenje lutki u nekim dijelovima Hrvatske na fasnik. Zapravo ima isto znacenje - pali se "krivac" za sva zla i nevolje u prethodnoj godini jer dolazi nova, bolja godina koja ne smije biti opterecena problemima iz proslosti. Zanimljivo je vidjeti sve te lutke kako gore u noci, ulice izgledaju kao ratna zona sa svim tim vatrama!


Prije ponoci se u svakoj kuci dijeli grozde - obicaj koji je dosao iz Spanjolske. Izvorno, kako kuca sat svake sekunde se treba pojesti jedna boba grozda, ali ovdje je to u nesto promijenjenom obliku. U Ekvadoru se uz svaku bobu pozeli jedna zelja, i tako 6 puta, cini mi se. Jedna od mojih zelja je bila da svi moji prijatelji budu sretni, tako da se nadam da me grozde nece iznevjeriti :)

Ali nema odbrojavanja sekundi tako da zapravo nisa znala tocno kada je bila ponoc. U svakom slucaju, vi ste usli u 2008. punih sest sati prije mene. Nadam se da ste se svi dobro proveli i barem malo mislili na mene u ovom dalekom kutku svijeta.

Pozdrav svima i sretna vam Nova... Vidimo se za 10 mjeseci i mozemo ju zajedno proslaviti kao zaostatak :)

Broj komentara: 5:

Anonimno kaže...

Hej Majo! Bas mi je drago da uzivas tako!:) Po onome sto pises i po izrazima na licu koje vidim na slikama djelujes jako sretna!:)I znao sam da ces se zaljubiti tamo!:)I zato imam jedan request: uslikaj ga, da vidimo co'eka:)
Bas sam ko neka baba ali zanima me naravno!:) Je li to on na ovoj slici tebi s desna?
http://picasaweb.google.com/maja.celinscak
/LaNarizDelDiablo/
photo#5127952506560229794
Uzivaj mi i bas se veselim tvom novom postu! Cao;)

Anonimno kaže...

E, da! I naravno: Sretna Nova Godina! Zelim ti sve najbolje! ;)

Anonimno kaže...

HEJ! SRETNA NOVA GODINA i puuno veselja, zabave i dobre volje ti zelimo svi a pogotovo moja malenkost!:) Drago mi je da si sretna tamo i da uzivas u istrazivanju potpuno nove i uzbudljive zemlje. Toliko bi i ja htjela negdje otputovati,al godisnji su tek u 9 mjesecu-barem za mene.Tko zna, mozda odemo zajedno negdje kad se vratis, ak ces imati energije za novo putovanje! Pusa od farmaceutkinje:)..

Anonimno kaže...

Svanuo je i taj toliko zeljeni dan - Marija je jutros postala logoped :)
Ako netko u tvojoj skoli ne zna reci R, zovi me i stizem prvim avionom! Ali molim placenu kartu za sebe i Maria :)
pusa + sretna Nova!

Anonimno kaže...

Maja, 3:0 za tebe!!! Oni kradu a ti ides dalje. Bravo, bravo,samo tako i ne daj se zaustaviti tim sitnicama.Glavno je da si ti o.k.i da ima trgovina, pa tko izdrzi duze. Sretno na putovanju.Stize puno bajadera za dopunu ionako izvrsne energije, Bok pusa

I may not have gone where I wanted to go, but I'm sure I ended up where I needed to be.