petak, siječnja 25, 2008

Cuenca i Zaruma

Za vas koji ste lijeni traziti na karti ovo nece bas puno znaciti, ali trenutno se nalazim u malom planinskom gradicu imena Zaruma. Lonely Planet ga je opisao kao "cool mountain town" i kako mi se mali gradici uvijek svidaju vise od velikih, pomislila sam Ovo je mjesto za mene! Ovdje se takoder navodno radi najbolja kava u Ekvadoru -El Oro (steta sto ne volim kavu hehe).

I nisam pogrijeslia sto sam dosla - uske strme ulice prepune zavoja, divno obnovljene sarene drvene kuce, vrucina (napokon!) i prolaznici koji me svi odreda pozdravljaju (vidi se da ne dolazi puno stranaca). Ovaj mali gradic na jugu Ekvadora je prepun nekog neobicnog duha, ne mogu ga opisati... ali je jako ugodno. Uspjela sam cak i dobiti demonstraciju ispirnja zlata, jer ovo je rudarski gradic (doduse u turistickom uredu, ali necemo cjepidlaciti!). Istina nema se bas jako puno za raditi tako da nocas nastavljam za obalu, ali se definitivno isplati voziti 7 sati do tu :)

Prije Zarume moje odrediste je bila Cuenca. Cuencancani (kako nazvati stanovnike Cuence?) i Quiteñani (st. Quita) se navodno vole prepirati ciji je grad ljepsi. Ali za mene nema dvojbi - Quito. Centro Historico Cuence je takoder lijepo ureden ali nije ni blizu Quitu. Ulice su doduse nesto cisce, ali sve je malo ljepse u Quitu. Nekako me se nije bas dojmilo. Doduse, obale rijeke Tomeobamba su gotovo neodoljive. Bogata savrsenozelena trava samo zove Dodi, odomori se malo! Napravi mali piknik! Rijeku premoscuje 6-7 mostova, svaki lijep n svoj nacin, tako da je taj dio grada bas poseban.

Cuenca je takoder poznata po sesirima, i to ne bilo kojima, vec slamantim panama sesirima. Ta povijesna zabuna da se tradicionalni proizvod jedne zemlje zove imenom druge je prilicno logicna kad pogledate pricu. Naime, prilikom gradnje Panamskog kanala puno radnika je uvezeno iz Ekvadora, a svi ovdje jako vole svoje sesire. Dapace, jednom kada pocnu nikada ih ne skidaju! I tako su radnici iz Ekvadora sa sobom ponjeli svoje sombrere. Posto su ovi vrlo kvalitetni i elegantni, jako brzo su postali popularni u Panami. Kako su u gradnji sudjelovali i sveprisutni gringosi, oni su pridonjeli sirenju sesira koji su uskoro postali poznati kao Panama Hats. I tako su ekvadorci izgubili jos jednu bitku sa Amerima (ako se pitate koje su ostale: dolarizacija, zagadenje od naftnog diva Texaco, preuzimanje industrije banana...).

Ja sam kao pravi turist otisla u par prodavaonica sombrera i mogu reci da ima prilicno lijepih. I prilicno skupih! Najbolji, oznaceni kao Superfinos ovdje pocinju od 100$, sto navodno i nije tako puno za pravi, kvalitetni sesir jer taj isti ce u Europi dostici 3 puta vecu cijenu. I tako sam ja, unatoc najboljoj namjeri da si kupim jedan pravi panama/ecuador sesir, zbog sveopceg nedotatka 100 zelembaca koje bih mogla ovako potrositi (hrana mi je ipak draza!) morala odustati od shoppinga...

No kako u to vrijeme jos nisam kupila punjac jer su me iz Haciende zamolili da pricekam par dana, sve sam fotografirala jednim od onih jednokratnih idiota tako da nista od fotki Cuence dok se ne vratim. U Galeriju sam postavila par fotki Zarume.

3 komentara:

Anonimno kaže...

Hi! Ja kao ovisnik o kavi te moram izgrditi sto nisi probala najbolju kavu na svijetu-no ipak neiskusno nepce tesko bi podnijelo takav zalogaj:-) Cak se i meni nekad od kave zavrti u glavi,hehe.
A sto se tice preskupih sesira, mislim da je bilo pametno odustati od kupovine-zamisli sto bi slijedeci mjesec bilo na meniju lopovima!!!
Pozdrav iz Dakova!

Anonimno kaže...

Eto, napokon je poceo i onaj neformalni (i ustvari vazniji i ljepsi) dio putovanja:).
Kako se cini, put te vodi u Machalu - (a to je nesto za mene - Glavni Bananski Grad Svijeta), pa ako se nadjes tamo nemoj propustiti nocnu setnju po parku sa fontanama u boji (nadam se da si nabavila punjac za fotic) i super klupama.
I ako stignes, fotkaj mi Paseo a la Juventud. I jos ako stignes, pogledaj sto se to uzgaja na otoku Jambeli??? Da, da... puno zadataka za MajuUSvijetu... ali tko je uopce rekao da je zivot jednog svjetskog putnika lak? To je jedan tezak i prljav posao, ali i njega netko mora raditi...

Anonimno kaže...

Raska šalje poljubac...:)))
Negdje ti ostavih malo dulju poruku,snaći ćeš se ti...:)))
Ipak sam ja gospodja u godinama...:)))
Imam stotine pitanja za tebe,ne bih
sve pred publikom,a ne znam kako drugačije...
Lako vama mladima...:)))
Uživaj,i čuvaj se...:)

I may not have gone where I wanted to go, but I'm sure I ended up where I needed to be.